Jak zorganizować przeprowadzkę w biurze?

Jeśli biuro prężnie się rozwija, to z czasem będzie musiało zmienić swoją siedzibę. Tego rodzaju relokacja może spowodować spore zamieszanie w codziennym funkcjonowaniu tego rodzaju placówki.

Z tego względu lepiej się odpowiednio przygotować. Tylko dzięki szczegółowemu harmonogramowi działań, będzie można później, już w trakcie trwania przeprowadzki, uniknąć chaosu i zamieszania. Od czego zatem warto zacząć?

Znajdź profesjonalną firmę przeprowadzkową

Nie działaj we własnym zakresie, bo w ten sposób możesz sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Zaufaj profesjonalistom z tej branży. Oni dzięki swojemu doświadczeniu zagwarantują ci usługi najwyższej jakości. Oprócz tego będziesz mógł na nich liczyć znacznie wcześniej, już na etapie opracowywania planu całej relokacji danego biura. Od nich dowiesz się, w jaki sposób spakować sprzęty, jeśli oczywiście chcesz to zrobić sam. Korzystając z ich usług, zyskujesz przede wszystkim bezpieczeństwo, bo to oni będą odpowiadać za jej realizację.

Powiadom pracowników biura o planowanej przeprowadzce

Na bieżąco informuj swoich pracowników o wszystkich kwestiach związanych z przeprowadzką. Możesz im zaproponować, żeby sami spakowali albo przygotowali do spakowania ich stanowiska pracy. Dzięki temu znacznie szybciej pójdzie później rozpakowywanie i przygotowywanie nowego miejsca do pełnionych w nim w godzinach pracy zadań.  Ci z nich, którym nie będzie odpowiadała nowa lokalizacja biura, będą wtedy mieli więcej czasu, żeby poszukać nowej pracy albo przenieść się do innej siedziby danej placówki.

Dobrze zastanów się nad terminem przeprowadzki

Przeprowadzka to skomplikowane logistycznie przedsięwzięcie, dlatego należy je w najdrobniejszych detalach zaplanować. To kiedy zostanie ona zrealizowana, jest w tym wypadku kluczowe. Najlepiej wybrać do tego celu okres, gdy w biurze nie ma nawału pracy. Dzięki temu taki chwilowy przestój w jej codziennej działalności nie będzie się wiązał ze zbyt dużymi stratami finansowymi. Jeśli jest to możliwe, to warto się w tym wypadku zdecydować na okres wakacyjny (urlopowy).

Dobrze oznacz zapakowane sprzęty i dopilnuj, żeby nic nie zginęło

Przygotowując się do przeprowadzki, nie wystarczy wszystkiego popakować do kartonów albo plastikowych worków. Trzeba jeszcze wszystkie te spakowane przedmioty dokładnie okleić taśmą, zabezpieczyć folią bąbelkową albo taką typu stretch i później opisać. Jeśli niektóre z przewożonych rzeczy są wyjątkowo cenne, to warto zadbać o to, żeby któryś z pracowników biura osobiście czuwał nad ich bezpieczeństwem i za nie odpowiadał.

Nie bój się i zaufaj profesjonalistom

Kiedy już wszystkie mniejsze i większe sprzęty, dokumenty i akcesoria zostaną zapakowane, wtedy możesz zdać się na profesjonalistów zatrudnionych w firmie przeprowadzkowej. Oni dzięki swemu doświadczeniu będą w stanie szybko i bez najmniejszych problemów zorganizować przewóz mebli. Na miejscu także będzie można liczyć na ich pomoc. W końcu to dzięki nim będzie można szybko się rozpakować w nowym miejscu i wrócić do swoich dotychczasowych obowiązków.

Artykuł powstał we współpracy z firmą liderpak.pl

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.