Zalety sklepów internetowych

Zakupy online szturmem podbiły Polskę. Wielu z nas doceniło je szczególnie w czasie pandemii. Mimo, że zakupy stacjonarne wciąż cieszą się powodzeniem, jasne jest, że w szczególności dla młodego pokolenia, zakupy w sieci to jedyny słuszny sposób nabywania towaru. Życie młodych osób w znacznym stopniu toczy się w internecie. Ich zachowania w sieci, znajomość systemu zakupowego dają podstawy pod mniemanie, iż zakupy on-line będę rosnąć w siłę i docelowo mogą stać się główną formą handlu. W roku 2021, odsetek osób robiących zakupy w sieci w Polsce, wzrósł o 4 pkt. procentowe, do 77% w stosunku do roku 2020. Zakupy w internecie, cieszą się największą popularnością wśród Pań o wyższym wykształceniu i powyżej 35 roku życia oraz osób młodych, tzw. Millenialsów. Zaledwie 23% wszystkich internautów nie robi zakupów w sieci. Powodem jest najczęściej chęć obejrzenia produktu na żywo

Źródło: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Odsetek-Polakow-robiacych-zakupy-w-sieci-wzrosl-w-2021-roku-o-4-p-p-do-77-proc-Gemius-8200707.html

Za co kochamy zakupy online?

Powodów jest co najmniej kilka, ale nad wszystkimi góruje jeden – wygodaSklep internetowy możemy odwiedzić z dowolnego miejsca, o dowolnej porze. Potrzebne jest jedynie połączenie z Internetem. Nie ma obawy o godziny zamknięcia, święta, czy dni wolne. Nie musimy tracić czasu na dojazd, wychodzić z domu w brzydką pogodę lub szukać miejsca na zatłoczonym parkingu galerii handlowej. Dla wielu, komfort wyboru produktu w zaciszu własnego domu, bez tłumu ludzi, muzyki i krzyczących dzieci, jest najważniejszym kryterium.

Tworzenie sklepów internetowych to szereg zintegrowanych działań, które mają na celu zapewnienie doskonałej jakość obsługi. Oferowane produkty przedstawione są czytelnie i atrakcyjnie. Znajdziemy też wszystkie niezbędne informacje, które rozwieją wątpliwości, na przykład co do parametrów technicznych produktu. Jeśli zakupy nie spełnią naszych oczekiwań, również nie ma powodu do zmartwień – produkt bez problemu zwrócimy do sklepu bez żadnych konsekwencji.

Sklepy internetowe przyciągają też dobrymi cenami, często lepszymi niż sklepy stacjonarne. Atrakcyjna cena za te same lub porównywalne produkty to mocny argument przemawiający na korzyść sklepów online. W sytuacji wysokiej atrakcyjności ceny, czas i koszt dostawy stają się drugorzędne. Wielu konsumentów jest w stanie czekać nawet kilka tygodni, a zwiększone koszty dostawy kompensują w niskiej cenie produktu..

Kolejnym argumentem jest możliwość niemal nieograniczonego wyboru. Sklepy internetowe posiadają bardzo szeroka ofertę produktową. Przeglądarki i porównywarki pomagają w krótkim czasie przeprowadzić selekcję pod względem wybranego kryterium, spośród tysięcy produktów i sklepów. Dzięki temu, w mgnieniu oka, jesteśmy w stanie znaleźć dokładnie to, co jest nam potrzebne.

Ważnym argumentem jest również możliwość rozłożenia zakupów w czasie. „Wybierając produkt, możemy dowolną ilość razy wracać do koszyka, aby sprawdzić szczegóły. Po powrocie do domu, możemy upewnić się, czy koszulka, która miała pasować do wybranych jeansów rzeczywiście ma ten kolor czy długość lub wymierzyć przestrzeń, w którą chcielibyśmy ustawić wybraną komodę.” – mówi Mateusz Parucki z agencji marketingowej Ciekawa Strona.

Za co kochamy zakupy online?

Co powstrzymuje nas przed zakupami online?

Mimo, że rynek usług e-commerce z roku na rok rośnie w siłę, wciąż nie brakuje osób, które mają pewne obiekcje co do korzystania ze sklepów internetowych. Dominują obawy o to, czy jesteśmy w sieci bezpieczni. Wiele osób boi się, że zakupy w sieci to kupowanie „kota w worku” lub mogą paść ofiarą oszustwa. Oczywiście, takie opinie to często powtarzane mity. Większość funkcjonujących obecnie sklepów online oferuje doskonałe produkty, które wyglądem ani jakością nie odbiegają od zdjęć i informacji na stronie.

Również płatności online są w sklepach online maksymalnie szybkie i gwarantujące bezpieczeństwo. Większości firm zależy na tym, żeby budować długofalowe zaufanie i stabilną markę swojego sklepu internetowego.

Warto również pamiętać, że bezpieczeństwo zakupów on-line gwarantowane jest również przez polskie prawo. Sprzedających obowiązują określone czynności, np. w kwestii zgodności towaru z opisem. Ponadto, konsument ma prawo zwrotu towaru/rezygnacji bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od zakupu towaru, co zamyka temat nadużyć ze strony sprzedających.

Czy zakupy online to przyszłość?

Czy zakupy online to przyszłość?

Zdecydowanie zakupy online to trend, który doskonale się przyjął i zostanie z nami przez długie lata. Na pewno na popularność takiej formy sprzedaży wpłynęła pandemia, ale nie tylko. Polacy pokochali zakupy online i jak pokazują liczne badania, około 80% osób zamierza nadal korzystać z takiej formy. Pewnym jest więc, że zainteresowanie sklepami online nie zmaleje. To wciąż rynek pełen nowych możliwości i pola do rozwoju, zarówno jak małych przedsiębiorców, jak i dużych graczy.

E-commerce w Polsce pierwsze ogromne wzrosty ma za sobą, a jak wskazują prognozy, kolejne przed nami. Wyraźnie tendencja wzrostowa łączy się z kilkoma czynnikami. Pierwszym na pewno jest gwałtownym rozwój technologii i cyfryzacji, co daje większości obywateli swobodny dostęp do narzędzi i systemów internetowych. Jak już zostało wspomniane, katalizatorem procesu na pewno była pandemia COVID 19, co w znacznym stopniu wpłynęło na zachowania konsumentów, przechylając szalę w stronę e-commenrcu i trochę pod przymusem sytuacji odsłaniając jego fantastyczne możliwości.

Ta tendencja została z nami i wszystko wskazuje na to, że zostanie i tylko będzie rosnąć w siłę.

Na stronie https://baselinker.com, w artykule blogowym pod tytułem Rynek e-commerce w Polsce – trendy i perspektywy rozwoju czytamy, że pięć lat temu wartość polskiego rynku e-commerce wynosiła 27 mld pln brutto, w 2019 już 70 mld pln brutto, a w 2022 ma osiągnąć 109 mld pln. Liczby wyraźnie wskazują na trend wzrostowy, a firma PwC zapowiada, że do 2027 roku wartość rynku sprzedaży internetowej wzrośnie do 187 mld pln brutto.

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

Czytelniku pamiętaj:
Niniejszy artykuł ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi poradnika w rozumieniu prawa. Zawarte w nim treści mają na celu dostarczenie ogólnych informacji i nie mogą być traktowane jako fachowe porady lub opinie. Każdorazowo przed podejmowaniem jakichkolwiek działań na podstawie informacji zawartych w artykule, skonsultuj się ze specjalistami lub osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia. Autor artykułu oraz wydawca strony nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne działania podejmowane na podstawie informacji zawartych w artykule.

Zostaw komentarz