Hale magazynowe – wynajem czy budowa?

Hale magazynowe to potężne konstrukcje, które możemy tworzyć podobnie jak każde inne budowle – w zależności od naszych potrzeb, a nawet – upodobań. W jakich przypadkach warto pokusić się o ich realizację? A może lepszym rozwiązaniem jest ich wynajem? Sprawdzamy wszystkie za i przeciw.

Zalety wynajmu hal magazynowych

Hale magazynowe ratują przedsiębiorstwa lub imprezy masowe wtedy, gdy zaistnieje potrzeba tymczasowego posiadania dodatkowej przestrzeni do przechowywania. Ich wynajem, zwłaszcza w krótkim okresie, nie zawsze związany jest z ogromnymi kosztami. Oczywiście wymaga poniesienia nakładów finansowych, jednak są one nieporównywalne z budową magazynu na stałe. Beneficjentami takiego rozwiązania mogą być przede wszystkim początkujące firmy, które nie dysponują budżetem umożliwiającym ponoszenie stałych kosztów magazynowych już na starcie. Dzięki takiemu wynajmowi przedsiębiorstwo może zyskać na samym początku swojej działalności spore oszczędności.

Wynajem hal magazynowych to dobry pomysł również w przypadku imprez masowych, podczas których obecnie wiele marek tworzy swoje strefy, a nawet mini-sklepy. Dzięki temu rozwiązaniu są w stanie w krótkim czasie przenieść swój asortyment w miejsca, w których nigdy ich brand się nie znalazł.

Zalety budowy własnej hali magazynowej

Własny magazyn – o tym marzy z pewnością niejedno spore, jak również dopiero rozwijające się przedsiębiorstwo, którego profil działalności związany jest głównie ze sprzedażą produktów, np. mass-marketowych. Budowa własnej hali wiąże się także z zatrudnieniem pracowników dzięki, którym będziemy mogli rozwinąć naszą firmę, korzystając z ich potencjału. Stawiając na własną hale magazynową możemy zaoferować naszym klientom dużo wyższą jakość obsługi, ograniczoną do minimum możliwość błędu, przez możliwość lepszej kontroli procesów magazynowych. Własny ośrodek logistyczny pozwala skupić się w 100% na własnej marce i własnych towarach w przeciwieństwie do magazynów obsługujących wiele przedsiębiorstw.

Własny magazyn, choć kojarzą się z zaangażowaniem kapitału to również możemy czerpać z niego korzyści finansowe. Rozpoznając go jako aktywo trwałe w naszych księgach rachunkowych, przepisy podatkowe, dają nam możliwość zaliczenia w ciężar kosztów podatkowych odpisy amortyzacyjne. Ujmując w kosztach wartość amortyzacji, obniża nam się  wartość podatku dochodowego od osób fizycznych bądź prawnych (w zależności w jakiej formie prowadzimy naszą działalność). Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze,  zrekompensują nam poniesione wcześniej nakłady na wybudowanie własnego magazynu, który w przyszłości będziemy mogli sprzedać, gdy przestanie być nam potrzebny.

Źródło zdjęcia: pexels.com Licencja: https://www.pexels.com/photo-license/

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

Czytelniku pamiętaj:
Niniejszy artykuł ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi poradnika w rozumieniu prawa. Zawarte w nim treści mają na celu dostarczenie ogólnych informacji i nie mogą być traktowane jako fachowe porady lub opinie. Każdorazowo przed podejmowaniem jakichkolwiek działań na podstawie informacji zawartych w artykule, skonsultuj się ze specjalistami lub osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia. Autor artykułu oraz wydawca strony nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne działania podejmowane na podstawie informacji zawartych w artykule.

Zostaw komentarz