Jak często serwisować napęd do bramy garażowej?

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

Automatyczna brama garażowa to praktyczne udogodnienie, które pozwala zaparkować samochód w garażu bez konieczności wychodzenia z pojazdu. Przy kapryśnej aurze, jaka panuje w Polsce, okazuje się to niezwykle wygodnym rozwiązaniem. Żeby jednak system działał bez zarzutu, należy systematycznie sprawdzać stan jego poszczególnych komponentów. Jak często trzeba serwisować napędy do bramy garażowej?

Napędy do bram garażowych – konserwacja i serwisowanie

Napęd to jeden z najważniejszych elementów automatycznej bramy garażowej. Bez niego niemożliwe byłoby bezobsługowe otwieranie zamontowanych drzwi. To dlatego tak istotną kwestią jest jego systematyczne serwisowanie. Jak często należy to robić?

Napędy do bramy garażowej, jak i inne jej elementy, należy serwisować minimum raz w roku. Dokładny przegląd techniczny pozwoli ustalić, czy mechanizm działa bez zarzutu, czy może zbyt szybko się zużywa. Najlepiej przeprowadzić go wraz z nadejściem pierwszych dni wiosny. Trudne warunki panujące zimą mogą dać się napędowi we znaki. Dlatego warto sprawdzić, czy nie spowodowały one uszkodzeń.

Jeśli zależy Ci na tym, aby brama garażowa działa bez zarzutu, serwis przeprowadź także przed rozpoczęciem okresu zimowego. Poważniejsze naprawy zawsze zlecaj specjalistom. W ten sposób uda Ci się zapobiec awariom. Natomiast proste prace konserwacyjne możesz wykonać samodzielnie.

Jak serwisować napędy do bram garażowych?

W ramach samodzielnego serwisu napędu do bramy garażowej warto przede wszystkim regularnie odkurzać szynę jezdną z piasku, żwiru i innych zabrudzeń, które mogłyby utrudniać, a nawet blokować jej pracę. Ruchome elementy, takie jak sprężyny, zawiasy i zamki, należy pokryć środkiem konserwującym, co zmniejszy tarcie. Zabezpieczy również podzespoły przed wilgocią, a w efekcie przedłuży ich żywotność.

Co pewien czas napędy do bram garażowych warto wysprzęglić, by upewnić się, że płaszcz działa płynnie (otwiera się i zamyka) bez automatyki. Sprawdzić należy również samą obudowę napędu. Pozwoli to ocenić, czy nie dostały się do jego środka zanieczyszczenia.

Czytelniku pamiętaj:
Niniejszy artykuł ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi poradnika w rozumieniu prawa. Zawarte w nim treści mają na celu dostarczenie ogólnych informacji i nie mogą być traktowane jako fachowe porady lub opinie. Każdorazowo przed podejmowaniem jakichkolwiek działań na podstawie informacji zawartych w artykule, skonsultuj się ze specjalistami lub osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia. Autor artykułu oraz wydawca strony nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne działania podejmowane na podstawie informacji zawartych w artykule.

Zostaw komentarz