Praca zdalna – jak urządzić komfortowe biuro we własnym domu

Współczesny rynek pracy oferuje możliwość pracy zdalnej w zaciszu własnego domu. Postęp technologii, powszechny dostęp do Internetu oraz różnego rodzaju udogodnienia w urzędach pozwalają nawet na prowadzenie firmy za pośrednictwem jedynie domowego laptopa, oszczędzając tym samym środki na wynajmowaniu powierzchni biurowej. By praca zdalna była dla nas wygodna, a przede wszystkim efektywna musimy zadbać o przestrzeń, w której będziemy wykonywać swoje zawodowe obowiązki. Jak to zrobić? W dzisiejszym artykule przedstawiamy pomysły na zaaranżowanie komfortowego biura we własnym domu.

Czy tymczasowe rozwiązania wystarczą?

Epidemia Covid wymusiła na wielu z nas konieczność pracy hybrydowej, czyli łączenia pracy z domu i biura. Takie rozwiązanie miało być chwilowe, dlatego spora grupa osób wykonywała swoje obowiązki zawodowe przy stole w salonie lub z laptopem na kolanach we własnym łóżku. Nikt nie myślał wtedy o organizacji swojej przestrzeni biurowej, ponieważ wydawało się, że za chwilę każdy z nas wróci do standardowego trybu pracy na etacie.

Obecnie, w dobie rozwoju pracy zdalnej taki model kompletnie się nie sprawdza. Codzienna praca z domu wymusza na nas konieczność takiej organizacji przestrzeni, by móc maksymalnie skupić się i skoncentrować na wypełnieniu zadania. Podobne zdanie mają profesjonaliści od wnętrz tacy, jak Architekt wnętrz Agnieszka Lorenc, którzy zgodnie stwierdzają, że efektywna praca zdalna bez odpowiednio zorganizowanego biura nie jest możliwa.

Domowe biuro home office - jak je zaprojektować?

Odrębny pokój czy wydzielona przestrzeń w pomieszczeniu?

Samodzielna organizacja home office może być trudna, szczególnie że wymaga ona znajomości zasad ergonomii pracy. Wiele osób ma również spory problem ze zdecydowaniem, czy wystarczy jedynie wyodrębnienie miejsca w pomieszczeniu, czy potrzebne jest organizowanie oddzielnego biura. Najlepszym rozwiązaniem jest powierzenie projektu wnętrza specjalistom takim jak agnieszkalorenc.pl, czyli Projektowanie wnętrz Kraków All-Design Agnieszka Lorenc, działającej przy ul. Na Błonie 9/125 30-147 Kraków (Tel: 662309953). Współpraca taka pomoże nam fachowo zająć się tematem i nie pominąć żadnego istotnego szczegółu aranżacji.

Najlepszym rozwiązaniem polecanym przez czołowych architektów i projektantów wnętrz jest stworzenie odrębnego gabinetu, który da nam poczucie prywatności oraz spokój, tak potrzebny przy wykonywaniu codziennych obowiązków zawodowych. W sytuacji, gdy nie mamy takiej możliwości, warto dobrze zastanowić się nad wydzieleniem przestrzeni w jednym z dostępnych pomieszczeń w domu, tak by zapewnić sobie, chociaż namiastkę domowego biura.

Domowe biuro w salonie oraz sypialni

Pomysł urządzenia domowego biura w salonie może okazać się trafny, jeśli tylko postaramy się wydzielić do tego odpowiednią przestrzeń. Warto przy tym pamiętać, że home office w tym miejscu powinien być utrzymany w stylistyce reszty pomieszczenia. Dobrym pomysłem może okazać się umieszczenie stylowego biurka oraz regału na dokumenty w rogu pokoju, tak by wydzielić strefę relaksu od obszaru pracy. Należy jednak pamiętać, że w przypadku organizacji biura w tym miejscu musimy posiadać sporo silnej woli, tak by nie rozpraszało nas życie domowe toczące się w salonie.

Ciekawym pomysłem może okazać się zorganizowanie biura w sypialni, gdzie panuje względny spokój sprzyjający koncentracji. W tym przypadku przestrzeń biurowa może znajdować się w małej odległości od okna, które zapewni nam sporo światła do pracy. Nie należy zapominać również o ergonomicznym krześle obrotowym oraz przestronnym blacie.

Jakie meble mogą okazać się niezbędne?

Bez względu na to, czy nasz home office to oddzielne pomieszczenie, czy wydzielony fragment pokoju musi posiadać biurko dostosowane do specyfiki naszej pracy oraz indywidualnych potrzeb. W przypadku małej przestrzeni warto zainwestować również w biurko wyposażone w sporą ilość szuflad i schowków, których uzupełnieniem mogą być wiszące nad nim półki.

Kolejnym obowiązkowym elementem wyposażenia jest wygodne, ergonomiczne krzesło. Najlepiej by miało kółka oraz regulację wysokości, a także odchylenia. Warto pamiętać również o miejscu na przechowywanie dokumentów, takie jak wysoki regał lub specjalna komoda. Ciekawym akcentem strefy biurowej będą również plakaty z hasłami motywacyjnymi oraz delikatne ozdoby.

Tekst zewnętrzny, artykuł sponsorowany

Czytelniku pamiętaj:
Niniejszy artykuł ma wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowi poradnika w rozumieniu prawa. Zawarte w nim treści mają na celu dostarczenie ogólnych informacji i nie mogą być traktowane jako fachowe porady lub opinie. Każdorazowo przed podejmowaniem jakichkolwiek działań na podstawie informacji zawartych w artykule, skonsultuj się ze specjalistami lub osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia. Autor artykułu oraz wydawca strony nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne działania podejmowane na podstawie informacji zawartych w artykule.

Zostaw komentarz